14 Ocak 2013 Pazartesi

Yol




Tempomuz yoğun, harıl harıl çalışmaktayız sevgili okuyucu. Herta Müller'in Tek Bacaklı Yolcu'su yolda sayılır... Yukarıda, Nazlım Dumlu'nun kitaba özel tasarladığı ayraç görülmekte. Tek Bacaklı Yolcu, 2013'ün ilk kitabı olacak Siren için ve Müller'in eserlerinin devamı gelecek. Şimdilik bu kadarını söylemek yeterli olur sanırım.

Müller'in ardından Kerouac'ın Yolda'nın devamı niteliğindeki romanı Big Sur Nevzat Erkmen çevirisiyle, çağdaş edebiyatın en çarpıcı örneklerinden biri olan Karen Russell'dan Swamplandia Püren Özgören çevirisiyle ve Henry Miller klasiklerinden Clichy'de Sakin Günler Avi Pardo çevirisiyle bu yıl yayımlanacak kitaplarımızdan bazıları. Sırayla elbette, aceleye mahal yok. Program oldukça enteresan, bizi takip etmeye devam edin diyor ve huzurlarınızdan çekiliyorum.

İyi haftalar!

6 yorum:

  1. Big Sur tahminen ne zaman çıkar ki?..

    YanıtlaSil
  2. Bir de şöyle bir şey var efendim.
    Haberiniz vardır büyük ihtimal ama.
    Merak ediyoruz açıkçası...
    Big Sur Trailer

    YanıtlaSil
  3. Kitaplar harika, çevirmenler de öyle.

    YanıtlaSil
  4. Jack Kerouac sağlığında Marlon Brando'ya mektup yazmış ama, keşke John Cassavetes'i tercih etseymiş. Adam hem spontane bir film çekmiş zamanında (yanlış hatırlamıyorsam izleme vesilem de bu blog'du) Shadows adında, hem de Kerouac'a kanımca hayli benziyor. Gerçi Kerouac Sal Paradise'ı bizzat oynamak istiyordu ya... Olmayacak şeylere kafa yoruyorum.

    Big Sur filmini ben de merakla bekliyorum. On the Road bence kötü değildi, (internet ortamında filmin beğenilmediği gibi bir hava seziyorum) kitaba göre en büyük eksikliği Dean'in çılgınca konuşmaları olsa gerek, Dean'in o meşhur hiperaktifliğini sadece dans sahnelerinde ve sevişirken ortaya çıkan bir şeye indirgemişler; halbuki kitap Dean'in orijinal fikirleriyle bezeliydi. Her neyse efendim, kitapları bekliyoruz. İyi çalışmalar diliyorum.

    YanıtlaSil