8 Ocak 2013 Salı

Yok





İnsani bir çözüm getirmeniz için yalvarıyorum size - bırakın gideyim. Benim için aracılık etmenizi istiyorum. Mektubumu aldığınıza dair bana haber verme nezaketini gösterin lütfen. Mektubuma şunu da eklemek isterim: tüm oyunlarım yasaklandı, yazdığım tek bir satır bile hiçbir yerde yayımlanmıyor. Halihazırda çalışmıyorum, hiçbir şeyden bir kuruş telif gelirim yok. Hiçbir kurum, hiçbir kimse taleplerime cevap vermiyor. SSCB'de 10 yıldır yazdığım her şey yok edildi. 

Geriye yok edilecek tek bir şey kalıyor - ben. 

İnsancıl bir karar alınmasını diliyorum - bırakın gideyim. 

(Bulgakov'dan Gorki'ye mektup. Russian Literature of the Twenties'de yer alıyor. Yukarıdaki görsel Bulgakov'un Moskova'daki dairesinin girişinden; daire bir süredir müze olarak ziyarete açık, ancak 2006 yılında kendini 'Şeytan' karşıtı olarak niteleyen bir şahsın saldırısı sırasında zarar görmüş. Dilimizdeki eserleri için, buraya.)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder