11 Ocak 2013 Cuma

N-n-n

Bizler bugünlerde Herta Müller'in romanı Tek Bacaklı Yolcu'nun hazırlıkları ile uğraşmaktayız sevgili okur, ya sen ne yapmaktasın? Çeviri, Çağlar Tanyeri imzalı; kitap yakın zamanda raflarda olacak.

Haftanın haberi Haruki Murakami ile ilgili: Murakami Apple 'dükkânına' kendi takvimiyle giriş yaptı. Takvim derken, Diary isimli bir uygulama bahsettiğim; Murakami'nin doğumgünü yarın, uygulamanın hem yazarın doğumgünü hem de 1Q84'ün karton kapaklı baskısı ile aynı anda çıkması planlanmış Bookseller'ın haberine göre. Halihazırda temin edilebiliyor, belirtelim. İçerik derseniz asıl o kısım enteresan; bahsi geçen uygulama (tam adı Murakami Diary) kullanıcıya ajanda/takvim benzeri bir hizmet sunmakla beraber yazarın daha önce yayımlanmamış bazı kısa öykülerini, kitaplarının görsellerini ve kimi alıntıları içeriyor. Wrench isimli bir öyküsü var ki bilhassa acayip, tavsiye ederim. Takvim saplantısından geçen haftalarda bahsetmiştik, elektronik bir takvim olarak Diary de takdire şayan bir çalışma.

Bu haftaki Penguen'in kapağında Küçük Prens var! Arşivlik.

Bu ay aralarında bir adet imzalı Where the Wild Things Are nüshasının da bulunduğu Maurice Sendak'a ait kimi şeyler, bir müzayede kapsamında satışa çıkacak. Detaylar ya da çizimler için, buraya.

İdefix'in satışı haberleri ardından kurucularından Metin Solmaz ile söyleşi, o günleri, yani İdefix'in İdeefixe olduğu günleri anımsayanlara gelsin. Ya da nostalji niyetine: "Neo, erkencisin!"

David Bowie. 10 yıllık bir aranın ardından yeni şarkı, yeni klip, bolca Berlin hasreti... Delicesine paylaşıldı, biz yine de bağlantı verelim.

"...devre arasında takıma taktik vermez; oyunculara birer, ikişer sayfa klasiklerden okuturmuş..." Hürriyet'ten oldukça dağınık, ancak ilginç bir fotogaleri çalışması: Teknik Direktörlerin Okuduğu Kitaplar. Mert Nobre'nin Orhan Pamuk'un Kar romanı hakkında söylediklerinden sonra bu konuya eğilmek farz olmuş sanırım. Futbolun daha enteresan hale geleceği günler yakındır diyebilir miyiz? Pek sanmıyorum, sevgili okuyucu ama hayali hoş.

Bu hafta John Hillcoat yönetmenliğindeki Kanunsuzlar (Lawless) vizyonda; senaryoyu yazan on parmağında on marifet Nick Cave'den ise Gaspar Noé yönetmenliğinde yeni video geliyor kapatırken - yeni şarkı ancak fena halde Enter the Void hissiyatı: We No Who U R.

İyi tatiller.



6 yorum:

  1. Tek Bacaklı Yolcu'dan alıntılar isteriz!

    YanıtlaSil
  2. Okulların yarı yıl tatiline girmesine az bir süre kala notlarla uğraşıyorum.Önüm arkam her yer sınav kağıtlariyla dolu.Öğretmenlik zor iş ama öGrencilik çok daha zor.Her seylerine puan verdirilen bir sistem icinde kayboluyorlar.HepimiZden daha yoğunlar.
    Georges Perec in Yaşam Kullanma Klavuzu romanına bırakıyorum kendimi,rahatlayabilmek
    için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öhöm, öğrencilerle egzersiz nasıl gidiyor? Öğretmenleri de yapıyor mu ki egzersiz? :)

      Sil
  3. Okur olarak üstüme alınıyorum. Tüm sene buraya yorum atarak kendimi bir parça gibi hissediyorum artık. Gerçekten. :)

    Ben idefix pek kullanmıyorum. D&R daha ucuz ne yalan söyleyeyim. Hayat zor. Onu geçtim mümkün olduğunca kitapçı gezip elimde kitapla çıkmak hoşuma gidiyor zaten internet alışverişindense. Hem hoşlanmıyorum da bu sipariş mevzularından.

    Neyse. Bende yoğun bir dönem atlatıldı boş vakit çoğaldı. Bi haftadır (epeydir ertelediğim) Yusuf Atılgan'ın C.'siyle boğuşuyorum. Kaç kere başa dönüp hesaplaştım kendisiyle bilmiyorum ama sinirime dokunan bir şeyler var C.'de. Camus okumaya tekrar başladım. Canım sıkıntı sınırı işte. C. üstünde çalışmalarım devam ediyor hâlâ. Bakalım.

    Madem şarkı da paylaşıyoruz, bu da benden gelsin efendim. Sevgiler, kolaylıklar.

    Coreyah - In to the Sea

    YanıtlaSil
  4. penguen'in kapağındaki küçük prens harika. ne büyük ironidir ki zamanında atatürk göndermeli bir diktatörlük öyküsü içerdiğinden dolayı, küçük prens'te ki bu bölümlerin de yine sansürlendiği söylenir hep. iktidarlar değişse de kafa değişmiyor demek ki.

    YanıtlaSil
  5. Rahatlamak için kendimi Perec in Yaşam Kullanma Kılavuzu na bırakıyorum demiştim ya onceki yorumumda,lafımı geri alıyorum:)
    Perec i bu romanda takip edebilmek çok zor:)

    YanıtlaSil