21 Şubat 2012 Salı

Odun

Geçtiğimiz günler oldukça sarsıntılı geçti ey blog okuru - geriye dönüp bakınca en güzel heyecanı, başımı geçen hafta geceyarısı sularında masamdan kaldırıp pencereden dışarıya baktığım ve hayatımda gördüğüm en büyük kar tanelerini -parça demek daha doğru- gördüğümde yaşadım diyorum. Her neyse, hayat böyle ufak tefek ve hoş sürprizlerden ibaret değil elbette, can sıkıntısı, heyecan ile kardeş olmakta. Can sıkıntısı minvalinden gidersek aynı gece, tahminen 1974'ten beri eline kitap almamış bir TV personasını birtakım gençler ile kitapların geleceği temalı bir sohbet içinde ancak kitaplardan çok mobilyadan, marangozundan, raflarından falan bahsederken buldum. Söylenenler burada aktarılamaycak denli boş olduğundan bu hadiseyi atladım ve fakat Leanne Shapton'un tahta kitaplarıyla karşılaşınca bu saçma sohbeti anmadan edemedim. Kitaplardan kurtulmak isteyen cenahın genelde kitaplarla fazla haşır neşir olmayan tipler oldukları dikkatinizi çekti mi bilmiyorum; ancak bünyenin de bir doyma noktası var, e-kitap iyi, güzel, buna bir diyecek yok ama IKEA artık Billy marka kitaplık üretmeyeceğine göre iPad'lerimizle mutlu mesut yaşayabiliriz tayfasına nereye kadar sabır gösterilebilir, işte ondan emin değilim. Her neyse, mobilyalarını kitaplarından çok seven güruh, belki Leanne Shapton'un tahta kitaplarına birer dekoratif obje olarak değer verir; diğerleri için ise bu objelerin referans aldıkları kitapları anımsatmamıza gerek yoktur sanıyorum. Shapton'un sitesi burada; ve evet, aşağıdaki kitaplar, tahtadan yapılma. Yukarıdaki görsel, yine Paul Klee.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder