16 Şubat 2012 Perşembe

Buhar

Geçen hafta Hafiyenin El Kitabı'ndan bahsettim durdum, ama bu haftaya öyle asabi girişler yaptım ki kendime şaştım sevgili blog okuru, neyse, kafalar düzeldi tekrardan, sağduyu geri geldi sayılır. Bildiğiniz üzere kitabın kendinden değil, kitaba teğet geçen veya içinden geçen mevzulardan bahsetmek adetimiz, daha önce romanın Wes Anderson, Franz Kafka, David Lynch, Paul Auster, Italo Calvino vs. gibi birbiriyle alakası olmayan referans ve benzetmelerle karşılandığını yazmış, konuya açıklık getirmeye çalışmıştım; bugün yine bu referanslardan steampunkın altını çizelim isterim. Hafiyenin El Kitabı'na steampunk referansları verilmiş kimi yayın organlarında; şahsi kanım tam da oturmadığı yönünde ama, romandaki atmosferin bu akıma belli göndermeler yaptığını yadsımak mümkün değil. Her neyse, sanırım asıl vurgulamamız gereken, referansların subjektif olduğu ve her eserin kendi özgün varlığı ile değerlendirilmesi gerektiği elbette - ki benzetmelerin çeşitliliği ve birbirine benzemezliği, bu gerçeği ortaya koyuyor. Steampunk hakkında fikir edineyim diyenler için önereceğimiz birkaç yazı var burada, biri Belapresente'nin blogundan, diğeri pek sevdiğimiz Futuristika'dan, görseller de sanırım fikir verebilir, ne hakkında, blog yazarının algısı hakkında en çok: Steampunk 101, Bir Anarko Geçmiş Hayali: Steampunk.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder