9 Ağustos 2011 Salı

Pas

Huffington Post'ta ve ardından Sabit Fikir'de rastladığım bir haber: Missouri'nin bir bölgesinde liseler Kurt Vonnegut'un Mezbaha No.5'ini ve Sarah Ocler'ın Twenty Boy Summer adlı romanını kütüphanelerinde bulundurmama ve derslerde okutmama kararı almış. "Sarhoş gençlerin kumsallarda seviştikleri" vs. ve roman dilinin küfürlü olduğu belirtilmiş yazılan raporda ama can alıcı nokta şu: yasağa dair oy kullanan komite üyelerinden sadece biri söz konusu kitapları okumuşmuş. Çok fantastik bir dünya şu içinde yaşadığımız, sevgili okur, fikir sahibi olmak, neredeyse beyin sahibi olmak kadar bedava. Fantastik demişken, şu siteye rastladım ki diyecek söz bulamıyorum, aksiyon figürü adıyla satılan şu nesnelere bir göz atın derim, ben bunların Darth Vader ve Chewbecca falan şeklinde oyunlara malzeme olduğu bir çağda büyüdüm, bir Oscar Wilde'ım olsaydı bugün hayat bambaşka olurdu belki... Bu "figür"ler yetmediyse eğer ötesi de burada. Kafanız bulandıysa hatırlatayım, kitaplarınız büyük olasılıkla kütüphanenizde duruyor, oraya yönelip tüm bunlardan ve içinde yaşadığınız zamanların nice kir ve pasından arınmanız, neyse ki her zaman mümkün.

Yukarıdaki görsel Teun Hocks'a ait; aşağıda Kurt Vonnegut ile reklamları izleyebilirsiniz.

1 yorum:

  1. Masamın üstünde duran Maymun Evine Hoş Geldiniz kitabından bir alıntı yapasım geldi: "Devletin sağlık yetkilileri pek çok amerikalının sigara tiryakisi olmasının altında yatan temel sebebe hiç değinmiyorlar. O sebep, sigara içmenin gayet emin, gayet şerefli bir intihar şekli olduğu." Vonnegut'u seviyorum. Geç keşfettim kendisini belki, ama olsun. Alıntı da pek alakasız görünebilir, paylaşım sebebim Vonnegut'un da yasakçı ve kirli dünyadan kurtulmak için içtiği sigaradan dem vuruşundaki dürüstlük, içtenlik.

    YanıtlaSil