5 Aralık 2012 Çarşamba

Mutlu

Geçtiğimiz günlerde, Believer'da, Maurice Sendak ile ölümünden önce yapılmış bir söyleşiye rastladım - Sendak öylesine öfkeli, yaşlılığın verdiği bilgelik ve çocuksuluk ile öylesine dopdolu ki bağlantıyı paylaşmadan edemiyorum. Believer, huysuzluğuyla tanınan sanatçıya e-kitaplar hakkında fikrini soruyor, buyrun cevabı:

Onlardan nefret ediyorum. Seksin başka türlü olabileceğini iddia edenler var ya, onun gibi. Başka türlü bir seks (deneyimi) olamaz. Başka türlü bir kitap olamaz. Kitap kitaptır. Fena halde eski kafalı olduğumun farkındayım. Ben yaşlıyım artık ve öldüğümde kitaplarımı bütün bu şeylere sokacaklar ama bununla savaşacağım. Tipik bir ihtiyara dönüştüğüme inanamıyorum. Dakikalar öncesinde gençtim.

E-kitaplarla ilgili asıl mesele renkten mi kaynaklanıyor?

Evet. Resimli kitaplar büyük ölçüde renklere bağlıdır. O makinelerde renkleri henüz oturtmadılar. Ama o değil. Bu kadar güzel olan bir biçimden vazgeçmek asıl mesele. Kitap sevgili gibidir. Hayatınıza güzelce oturuverir. Küçükken bile, ablam bana kitap getirdiğinde vaktimin çoğunu okumakla değil, onlara dokunup koklamakla geçirirdim. Kitabın verdiği hazzı anımsıyorum, cildin güzelliğini. İçinin kokusunu. Mutlu.

(Efsanevi çocuk kitaplarının yaratıcısı Maurice Sendak, 8 Mayıs 2012'de hayata veda etti. Kitaplarına e-kitap formunda -henüz- erişilemiyor. )


1 yorum: