11 Ekim 2010 Pazartesi

Gerçek yazar

Bilinmeyen adlı romanı ay sonunda huzurlarınızda olacak Joshua Ferris, New Yorker'ın geleceğe yön verecek edebiyatçılar arasına aldığı bir isim; bu blogda da bundan epey bahsettik sanıyorum. New Yorker listesine girmesinden bir buçuk yıl kadar evvel, Ve İşimiz Bitti'yi yayımlamış ve Ferris'in Hürriyet gazetesinin Keyif ekinde yer alan bir söyleşi vermesini sağlamıştık. İşte, o söyleşiden alıntıladığımız ve geleceğe yön vereceği söylenen bu genç yazarın yazıya dair düşünceleri:


S: Yazar olmak için çok çabaladınız mı?

C:... Biraz önce kendimden bahsederken “gerçek” yazar dedim… Ne demekse… Her ne kadar yazarlıktan yazarlığa fark olsa da, bir veya birden fazla yayını olan biri hiç basılmamış kitaplar yazan bir diğerinden daha “gerçek” bir yazar sayılmamalı bence. Yazdığınız sürece “gerçek” bir yazarsınız, bu kadar basit.

Yazar olmak için gereken de bu: Okumak ve yazmak. Disiplin. İrade. Arzu. Yoğun bir düşünce süreci. Usanmadan araştırma. Bol sabır. Ve tonlarca uğraş.


S: Bu kitabın (Ve İşimiz Bitti) bu kadar çok ilgi görmesi sizi çok mu şaşırttı?

C: Şaşırdım, evet. Ama daha yazmadığım pek çok kitabım var. Haliyle eleştirmenlerin karşısına çıkmadılar. Beğenilecekler mi, başarısız mı olacaklar henüz belli değil. Bu kitabın başarısının onlar üzerinde bir etkisi olmayacak. Yine de sabah uyanıyorum ve yazının başına oturuyorum. “Gerçek” bir yazarın yapacağı bu çünkü… Beğenilse de beğenilmese de.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder