12 Temmuz 2013 Cuma

N-n-n


Haftanın notları, İstanbul'dan bir başka istilacı uzaylı ile başlıyor. Yer: Balkon Çıkmazı, Galata. Aşağıda bir görsel daha var, sabahın erken saatlerinde gittim, buldum, çektim. Fotoğraf bahane, maksat gündem sayesinde ister istemez bunalan ruh için yeni bir pencere açmak olsun.

Hazır sokak demişken: Penguin'den sokak sanatı serisi. Joshua Ferris'in Ve İşimiz Bitti'si de aralarında.

Edward Gorey'nin tuhaf ve büyüleyici işlerinden daha evvel bahsetmiştim sanıyorum... Brain Pickings'de Gorey'nin 1953-1960 yılları arasında Doubleday için tasarlardığı kitap kapaklarına rastladım, işte burada.

Bant'ın yeni sayısı şahane. Kaçıranlar için bağlantı burada.

Kitaplar ucuz mu, pahalı mı? Bu tartışmanın sonu yok, sevgili blog okuru. George Orwell'in Kitaplar ve Sigaralar'ından yola çıkarak başlayan tartışmaya bir geçit verelim.

Rivayet o ki, Charlie Kaufman ve Guillermo del Toro ikilisi, Vonnegut'un Mezbaha No. 5'ini beyazperdeye uyarlama süreci içindeymiş... 'Her şeyin güzel olacağı ve hiç acıtmayacağı' kanaatindeyim.

Uzaylıların istilası ile başlayan notları Mezbaha No. 5'ten, ağaçları farklı gözle görenlere dair bir alıntıyla kapatalım:

Sırası gelmişken, Trout'un bir para ağacıyla ilgili bir kitap yazmış olduğunu da belirtmek gerekir. Ağacın yapraklarının yerinde yirmi dolarlık banknotlar vardı. Çiçekleri devlet tahvili, meyveleri de elmastı. Ağacın kendine çektiği insanlar, kökleri çevresinde birbirlerini öldürüyor ve pek de güzel gübreye dönüşüyorlardı.

Hadi geçmiş olsun.  

(Kurt Vonnegut, Mezbaha No. 5. Çeviren: Barlas Çevikus, Dost Kitabevi Yayınları. Hadi geçmiş olsun diyorum, başka bir şey demiyorum.)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder