14 Haziran 2012 Perşembe

Korku


Demek robotlardan korktuğunuzu söylüyorsunuz. Neden korkmalı? Neden yaratıcı olmayı denemiyorsunuz? HERKESİ sıkan konuları anlatmaları için okullarda kullanılamazlar mı mesela? Platon neden Yunanca dersinde oturup Devlet ile ilgili soruları neşe içinde cevaplamasın? Bunu denemeyi çok isterdim. Robotlardan korkmuyorum. İnsanlardan, insanlardan, insanlardan korkuyorum ben. İnsan kalmalarını temenni ediyorum. Kitapların, filmlerin, robotların ve kendi zihnimin, ellerimin ve yüreğimin bilge ve sevecen desteğiyle insan kalmaya çabalıyorum.

Katoliklerin Protestanları öldürmesinden ve bunun aksinden korkuyorum.

Beyazların siyahları öldürmesinden ve bunun aksinden korkuyorum.

İngilizlerin İrlandalıları öldürmesinden ve bunun aksinden korkuyorum.

Gençlerin yaşlıları öldürmesinden ve bunun aksinden korkuyorum.

Komünistlerin kapitalistleri öldürmesinden ve bunun aksinden korkuyorum.

Ama... robotlar? Onlara deli oluyorum.

(Görsel August Natterer'e ait - Vaka Sırasında Gözlerim. Ray Bradbury, neden robotlardan ve robotların istilasından korkmadığını anlatıyor.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder