1 Aralık 2011 Perşembe

Söylence

"Bence mitoloji odaklı gelişen çağdaş edebiyat eserlerine bakmak ilginç. Bunun nedeni, yeni kuşağın Angela Carter, Gabriel Garcia Marquez, Italo Calvino ve benzerlerinin müthiş eserlerinden etkilenmiş olması olabilir mi? Ya da giderek tanrıdan ve söylencelerden uzaklaştığımız bir çağda insanların hayatta kalmak için söylencelere ihtiyaç duydukları söylenebilir mi? (...) Böylesi romanlar John Updike ve Raymond Carver'lara bir başkaldırı niteliği taşıyor. Yayımlanan ilk romanların pek çoğunda benzer unsurlar, hayaletler, ecinniler vs. mevcut, öyle ki bu alanda tez yazanların konu kıtlığı çekeceklerini sanmıyorum. Söylencelere ben de şahsen bayılıyorum ama ben de bu kuşağın mensubuyum."

Yukarıdaki yorum, Goodreads'den Stephen isimli kullanıcıya ait - dün kurmaca karşısında takınılan ezber tavırlardan bahsetmiştim biraz, yorumu görünce aktarmadan edemedim. Gerçekler dururken okura masal "yutturmak" temalı yaklaşıma ters, üzerinde düşünmeye değer bir perspektif... Siz ne dersiniz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder