30 Ocak 2014 Perşembe

Gerçek



Çok dürüst bir insan olduğumu düşünüyorum. Ama her zaman gerçekleri söylemediğim de bir gerçek. Zaten dürüstlük her zaman gerçekleri söylemek değildir. Bana kalırsa bir nesnel gerçeklikler var, bir de kişinin o nesnel gerçeklikleri deneyimleme biçimi. Çoğu insan o nesnel gerçeklikler üzerinden giderken, ben genellikle deneyimlediğim şeylere bakarım. (...) İnsanlık deneyimini salt eylemlere, olaylara dayanarak betimlemeye çalışırsanız başarısızlık kaçınılmazdır. En azından benim tecrübemde böyle bu. İndirgenmiş ve sığ kalır anlatılan. İnsan ruhuna dair bir şeyleri yakalamanın tek yolu, benim bildiğim tek yolu, altmetne bakmaktan geçer. 

Açık açık söylenip ortaya konmamış olana dair öyküleri yakalamaktan geçer. 

(Etgar Keret. Çağlayan Çevik / Istanbul Art News Edebiyat söyleşisinden, sayı: Ocak. Görsel: Dilara Sezgin. Dilara Sezgin ve Elif Bereketli'ye teşekkürlerimizle...)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder