13 Aralık 2013 Cuma

N-n-n


Kaçıranlar olduysa tekrarlamanın tam zamanı şimdi: Madiba Büyüsü, Nelson Mandela seçkisiyle Afrika masalları.

Sene sonu gelince listeler de beraberinde geliyor elbette - listeye inanmayıp listesiz kalmamam gerektiği inancıyla ilgiyle takip ediyorum. Birer özet niteliğinde olan ve seçilenden çok seçen mecranın tercihlerini ortaya koyan listelerin tümüne birer bağlantı verecek değilim, ancak ilginç bulduklarımı kendimce listeleyeyim diyorum: Amazon Yılın Kitapları, Barnes & Noble Yılın Romanları, Sabit Fikir 2013'ün Öne Çıkan Elli Romanı, NPR 2013'ün En Güzel Kitapları, Goodreads 2013'ün En İyi Romanları. Yeterince fazla sayıda liste taradınız mı liste kavramının anlamsızlığına ikna olmamanız mümkün değil; bir kere indirgemeci ve hiyerarşik, üstelik iddiası ne olursa olsun subjektif, çoğunlukla kriterleri belirsiz ya da tartışmaya açık vs. vs., ama ne demiştik en başta: listeye inanma, listesiz kalma. Komitelerce oluşturulmuş yılın kitapları listelerini veya kriterleri muğlak anketleri değil de, şahsa ait, dolayısıyla subjektif, mümkünse (klişeden uzak kalacak denli) tematik, her listenin illa ki eksik olacağının bilinciyle yapılmış listeleri daha ilgi çekici buluyorum.

Buyurgan sıralamalardan bunalanlara listemsi bir döküm gelsin: Öğretmenlerin derste topladığı oyuncaklar ve oyuncaksı şeyler, Victoria & Albert Müzesi'nde sergide. Farkı özgünlüğünde!

"Yılın ...'sı" damarından devam: Pantone, 2014 için Yılın Rengi'ni açıklamış: Parlak Orkide! (Kelimelerin yerleri değiştirildiğinde (Orkide Parlak) en alasından sahne ismi de oluyor.) Resimdeki orkideye aldanmadan bakarsanız 2014'ün rengi epey sası; ama önemi yok, bunun daha 2015'i, 2016'sı var...

Faber'den 2014'ün kalemi geliyor şimdi de: yazı yazmak için kullandığımız bu mühim alet, karatlarla maratlarla tanımlanınca maksadından şaşmış ama heyhat! 4350 ve 9500 dolarlık seçeneklerle pek şaşaalı.

Rotten Tomatoes'dan: Yılın Filmleri.

Design Museum'dan: Yılın Tasarımları.

Reuters'dan: Yılın Fotoğrafları.

Şu noktada bunca liste sayıp dökünce seneyi kapatmaya hazır hale gelmiş bulundum sevgili blog okuru. Resmen bittim...

Listeleriniz şen olsun!

(Görselde: güç okunuyor da olsa Bir Fazlası.)




1 yorum:

  1. Ben de yeni bir listeye başladım :)
    Yılın en tatlı yayınevleri:
    1. Siren

    YanıtlaSil