2 Ocak 2014 Perşembe

Kolay



Soru: Geçtiğimiz günlerde Miranda July’ın ‘Yalnız Düşünürüz’ (We Think Alone) projesiyle yeniden gündeme geldiniz. July, burada aralarında sizin de yer aldığınız bir grup yazar, sanatçı, aktris vs. tarafından gönderilmiş e-postaları küratör sıfatıyla çeşitli başlıklar altında derliyor ve isteyenlere haftalık bültenler halinde gönderiyor. Bu proje nasıl ortaya çıktı? Ne gibi tepkiler aldınız? Benzer işbirliklerine gitmeyi tasarlıyor musunuz?

Keret: Çoğunlukla sanatçılar arasında popüler bir sanatçı olarak algılanıyorum sanırım; öykülerimi çeşitli alanlara uyarlamak isteyen farklı sanatçılar her daim mevcut. Harika bir şey; yazdıklarımın başkalarının yaratıcılığını tetiklediğini bilmek gerçekten müthiş. Aynı zamanda beni değişik projelere de iten bir durum bu. Birkaç sene önce bir sesli kitap projesi kapsamında aralarında William Dafoe, Ben Foster, Michael Chabon, Jonathan Safran Foer’in de olduğu bir grup sanatçı öykülerimi okudu. Projede yer almayı ilk kabul edenlerden biriydi Miranda July. July, Kapı Birden Vuruldu’da yer alan öyküm Fermuarı Açmak’ı öyle şahane seslendirdi ki etkinliklerimde bu öyküyü okumayı bıraktım. Bu yüzden de projesinde yer almamı istediğinde ne olduğunu irdelemeden, hiç düşünmeden kabul ettim. İlginç bir macera oldu benim için. Yazdığım e-postaları gönderdikten sonra hiç okumamıştım ama bu proje sayesinde kendime dışarıdan bakma fırsatı buldum. 

Bu esnada birkaç şey öğrendiğimi söyleyebilirim.

(Etgar Keret, Cumhuriyet Kitap'a Miranda July projesi We Think Alone ve sanatçılar arası işbirliklerinden bahsediyor. Keret ve Asaf Hanuka'ya ait bir başka yaratıcı iş için sizi böyle alalım.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder